loading...
زندگی شیعی
پست ثابت

            ... این زندگی شیعی است ...

حدیث موضوعی

محمد مهدی حبیبی بازدید : 28 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

اول از همه سلام

وقتی میخواستم این مطلب رو بگذارم خیلی با خودم کلنجار رفتم که نذارم، هی با خودم گفتم سیاسیه ول کن. ولی نتونستم. آخه خداوکیلی دیگه هیچ ربطی به سیایت نداره همش اعتقادیه.

فقط جملات رو نقل میکنم قضاوت با خودتون که اینجا کجاست و اینا کین. جمهوری اسلامیه؟؟؟؟ ایرانه؟؟؟؟؟؟ اینا روحانین؟؟؟؟؟؟

آخه آدم بعضی وقتا احساس وظیفه می کنه یه چیزایی رو زمین نمونه حق نشرش ادا بشه.

 

 

 

1- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نشست فرهیختگان، نخبگان و اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید وی که صبح امروز در کتابخانه ملی ایران برگزار شد گفت: یکی از کتاب‌ها با نام روشنگری دینی و آزاداندیشی دینی در اینجا معرفی نشد که من آن را معرفی خواهم کرد. مبنای این کتاب تعقل است و البته ما باید از دگم‌هایی که سنت بر ما تحمیل کرده خود را رها کنیم نه اینکه سنت را فراموش کنیم، بلکه باید آنچه از دستورات نظام اسلامی است رعایت شود. . .

هاشمی در ادامه با بیان اینکه آزاداندیشی ما باید در چارچوب اسلامی و بر فهم معارف باشد تصریح کرد: مسئله اصلی عقل است کتابی تحت عنوان تحف العقول از کتب روایی ماست و در روایتی از امام موسی کاظم (ع) که به شاگردش هشام بن حکم نقل می‌کند هشام در ابتدا پیرو مکتب انحرافی بود اما بعدا شاگرد امام موسی کاظم (ع) شد در این کتاب امام می‌فرمایند خداوند دو حجت را برای انسان قرار داده اول دین و دوم عقل و از جمله مطالبی که امام به هشام می‌گوید 95 درصد عقلی و 5 درصد نقلی است در این زمینه آرزو دارم که پیشنهاد رهبری را در شعار امسال مبنی بر موضوع فرهنگ را نجات دهم اینکه مثلا موی یک زن آرایش یک زن موسیقی و غیره در جایی وجود داشته باشد برخی حساس می‌شوند و جلسه را به هم می‌ریزند این فرهنگ نیست یک هزارم از فرهنگ است و به فرموده امام موسی کاظم (ع) محور همه چیز عقل است و ایشان 75 مورد لشگریان عقل و جهل را برشمردند. . .

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ راضی نیستند اما اینکه خوب را از دست مردم بیرون کنند اینکه اگر خانم زیبارویی در سالن است آن را بیرون نمایند و یا تجسس به عنوان بدترین رذیله اخلاقی در جامعه رواج یابد درست نیست ما حق نداریم اسرار مردم را بفهمیم چه برسد که آن را افشا کنیم اینکه در مغازه ماشین و خانه‌های مردم شنود گذاشته شود عملکرد ضداخلاقی است باید جامعه را با اخلاقیات اسلامی آمیخته کنیم من کمک می‌کنم آقایان نیز کمک کنند تا مبنا و مصداق فرهنگ که رهبری می‌خواهد انجام شود. . .

هاشمی در پایان به بیان خاطره‌ای از رهبری پرداخت و اظهار کرد: یکی از نکاتی که رهبری در زمان ریاست جمهوری من مطرح کردند موضوع تهاجم فرهنگی بود که متاسفانه بلافاصله در نمازهای جمعه سخنرانان شروع به بیان موضوعاتی مانند مانتوی کوتاه موی سر و ... کردند که ایشان در جلسه‌ای به من گفتند ما چه گفتیم اینها چه می‌گویند اما آنچه مورد توجه است این که صداقت راستگویی مال مردم نخوردن همه اینها فرهنگ است. . .

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: رهبری هم راضی نیستند که در سال فرهنگ ما دنبال این باشیم که کسانی که خوب می‌خوانند را از میدان به در کنیم و یا خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند را نگذاریم ظاهر شوند. . .

وی با بیان اینکه باید مصداق فرهنگی را که رهبری در نظر دارند پیدا و انجام دهیم، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت: من کمک می‌کنم و شما هم این کار را شروع کنید

 

______________________________________________________


2- روز جمعه حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی، در سفری به شیراز در حالی که بسیاری از برنامه‌های وی لغو شده بود، با حضور در کنیسه یهودیان این شهر، گفت: «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان‌کردن شما باشم نه شما به‌دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید.»

دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند. مردم بلد هستند با هم خوب زندگی کنند.» او با بیان اینکه «یهودیان ساکن در ایران از خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند»، گفت: «این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضدصهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:« پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم.»

این صحبت های دستیار ویژه رئیس جمهور با واکنش های تندی از سوی مقامات و فعالان سیاسی و رسانه ای روبه رو شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

 

من دیگه حرفی ندارم . . .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد مهدی حبیبی در تاریخ 1393/02/20 و 18:20 دقیقه ارسال شده است

اینم لینک دانلود فیلم سخنرانیشون:
hashemirafsanjani.ir/sites/default/files/didar-farhikhtegan-ketabkhanemeli.flv

این نظر توسط محمد مهدی حبیبی در تاریخ 1393/02/20 و 17:51 دقیقه ارسال شده است

برای مشاهده کل متن که به هر سایت خبری مراجعه کنید هست از جمله:
http://snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=312974&Sgr=2

اما منبع معتبر: سایت خود آقای هاشمی که صحبت ها اونقدر صریح!!! بود که متن رو قرار نداده یا اینکه من ندیدم. اما فیلم کامل سخنرانی در این آدرس همون سایت هست:
http://www.hashemirafsanjani.ir/content/از-دین-خاتم،-شنود-مردم-در-نمی-آید-فیلم
انتهای صفحه در قسمت رسانه

این نظر توسط سید محمد شاه ابراهیمی در تاریخ 1393/02/20 و 12:28 دقیقه ارسال شده است

علیک سلام
اقای حبیبی منبع نگفتی!!
یک باری هم بود که صحبت هایی از آقای هاشمی در باره ی خلفا نقل کردن و ایشون تکذیب کردند و معنای درست حرف رو گفتن.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 22
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال : 2,121
  • بازدید کلی : 9,821